Manier van DOEN!

wat doet doen!?
              

Enerzijds gaan wij op zoek naar een passende werkplek voor onze cliënten, anderzijds proberen wij een match te maken met kandidaten voor een openstaande vacature. (Jobcoaching)
Is er nog meer begeleiding nodig vooraf voordat we aan de slag kunnen voor een passende werkplek? Dan gaan we eerst aan de slag met een re-integratietraject (Werkfit). Denk daarbij o.a. aan:
  • aanleren structuur/ arbeidsritme
  • sociale activiteiten vergroten
  • taken/opdrachten leren uitvoeren
  • versterken fysieke- en psychische fitheid
  • werkervaringsplaatsen
  • snuffelstages
  • in kaart brengen interesses

Op een open en eerlijke manier gaan we samenwerken. wie ben jij, wat wil jij en wat kun je, wat wil je nog leren en waar ligt jouw kracht? We luisteren naar je en gaan tot het uiterste om gezamenlijk jouw doelen te bereiken. We zijn er om je te ondersteunen op jouw weg naar werk, net zolang als dat nodig is. Je krijgt je eigen coach.

jobcoaching
              

  1. Als eerste stellen we door middel van een (of meerdere) intakegesprek(ken), samen een plan van aanpak op gespitst de behoeften en wensen van de cliënt.

  2. Hierna gaan wij op zoek naar een geschikte werkgever. Daarbij houden we nauw contact met de cliënt en zijn begeleiders. We helpen en begeleiden de cliënt daar waar nodig. Dit houdt onder andere in dat wij meegaan op sollicitatiegesprekken, de onderhandelingen met de werkgever verzorgen met een uiteindelijk doel: het streven naar een vaste aanstelling met voorwaarden waarbij de werkgever en de werknemer zich beide comfortabel voelen.

  3. Wij coachen de cliënt ook op de werkvloer zelf. Jobcoachbureau Doen! blijft dan ook het eerste aanspreekpunt voor zowel de werkgever als de werknemer.

De coach van Doen! Is aan het begin van het traject wekelijks aanwezig op de werkvloer en helpt de cliënt bij het goed uitvoeren van zijn/haar werkzaamheden. Wij zijn aanwezig om de cliënt op allerlei gebieden te ondersteunen:

Voor de werknemer:
  • werknemersvaardigheden vergroten
  • ondersteuning in sociale contacten
  • meedraaien in het werkproces
Voor de werkgever:
  • ondersteuning werkgever/personeel hoe om te gaan met de cliënt
  • ondersteuning administratieve procedures bij het in dienst nemen van een Wajong medewerker.

Het uiteindelijke doel is dat de cliënt zijn/haar werkzaamheden zelfstandig kan uitvoeren. De jobcoach is dan steeds minder aanwezig op de werkvloer.